Informace od zdravotní sestry

HLAVNÍ STRÁNKA

  

PROSTATA

  

KREVNÍ TLAK

  

CUKROVKA

  

WARFARIN

  
čtěte níže
Diskuze

PUCHÝŘE NA JAZYKU

 Helena  20.7.2022 22:32

Dobrý večer, hledám informace ohledně svého problému a to.....tvoří se mi občas na jazyku puchýře naplněné krví. Nejčastěji se tvoří na jazyku, občas na vnitřní straně tváře a před několika dny dokonce na horním patře.
Jsem žena 56 let, léčím se s psoriatickou artritidou a užívám lék Arava.
V minulosti jsem prodělala mononukleózu, boreliózu ,toxoplazmózu.
Za případné informace děkuji.


Přiložený obrázek | Odpovědět

Odpověď

Re: Puchýře na jazyku
 Cempírek  21.7.2022 20:49

Puchýře naplněné krví jsou jedním z nejčastějších problémů, které zubař slýchá ve své ordinaci. Ve většině případů jsou tyto krevní puchýře, vzniklé kdekoliv v ústech, neškodné vředy. V některých případech však vyžadují další vyšetření.

Krevní puchýř se vyskytuje častěji než infikovaná afta nebo léze po kousnutí. Můžete se kousnout do vnitřní strany tváře nebo jazyka a způsobit si traumatický vřed, který může být extrémně bolestivý. Pokud se vřed nehojí správně, napadnou ho mikroorganismy, které mu dají tmavě načervenalý nebo dokonce tmavě hnědý vzhled. Jak je to patrné i na vaší fotografii.

Takový stav se většinou vyléčí sám. Návštěva zubaře je nutná pouze v případě, že by vám puchýř na jazyku překážel při žvýkání nebo mluvení neustálým pronikáním mezi zuby. Zubař pak při prohlídce odstraní všechny ostré nebo zubaté hrany ze zubu, který může za toto pokousání a zakulatí jej.

Pokud vám puchýř naplněný krví způsobuje bolest, postačí vám k úlevě volně prodejné léky proti bolesti.

Pokud by se krevní puchýř stále zvětšoval nebo se ani po dlouhé době nehojil, měla byste navštívit svého zubaře.

Existují také situace, kdy si všimnete, že to, co začalo jako krevní puchýř, začíná měnit barvu nebo se v tom místě objevuje pocit pálení. I to je potřeba bedlivě sledovat.

Také pokud jste kuřák nebo požíváte tabák v jakékoli jiné formě, tyto příznaky by měly okamžitě spustit poplach, protože mohou být prvotním příznakem rakoviny jazyka. Stejně jako u jakéhokoli jiného typu rakoviny je včasná detekce klíčem k minimalizaci následků, které s sebou přináší léčba rakoviny.

Ačkoliv to nevypadá na váš případ, přesto to zmíním. Pokud by puchýř naplněný krví byl na jazyku přítomen dlouhodobě, bez dalších průvodních příznaků, jako je bolest, tak se může jednat o hemangiom. Nejhorší, co v této situaci lze udělat, je pokusit se pupínek propíchnout. Hemangiom je nezhoubný nádor, který vyrůstá z cév. Obvykle není dostatečně velký, aby vyžadoval jakoukoli léčbu, ale pokud se zvětší, již způsobuje estetický problém, který je nutné odstranit elektrokauterizací.

Rakovina dutiny ústní i hemangiom jsou velmi vzácné, ale když se objeví, klíčem k úspěšnému výsledku je včasná detekce a léčba.

Může za vaše problémy s jazykem lék Alvara? Nedá se to vyloučit, neboť vznik takových puchýřů, které máte na jazyku, jsou způsobeny infekcí. Infekce propukne, když selže váš imunitní systém. Lék Alvara obsahuje účinnou látku leflunomid, který působí na imunitní systém a tlumí ho. Přesněji řečeno tlumí leflunomid mitochondriální enzymy nutné k syntéze DNA a RNA a tím je mimo jiné narušeno množení bílých krvinek, které jsou nutné pro správný průběh imunitních reakcí.

Promluvte si se svým lékařem, od kterého dostáváte předpis na lék Alvara, že se vám tvoří tyto puchýře a ukažte mu svou fotografii s puchýřem na jazyku. Lékař zváží, zda-li přínos léčby lékem Alvara převyšuje tento negativní účinek.

Zdraví Cempírek!

Stálý odkaz | Reagovat


Odpověď

Re: Re: Puchýře na jazyku
 Helena  22.7.2022 7:37

Dobrý den, zdravím Vás a děkuji za odpověď. Chtěla bych reagovat na vaši odpověď. Jsem nekuřačka a abstinentka a se svým problémem jsem navštívila svou zubní lékařku. Ta se snažila najít informace, ale bylo mi řečeno, že se s tímto ještě nesetkala .Odeslala mě do nemocnice ke Svaté Anně v Brně na stomatologii. Než jsem se tam pro objednání dostavila, vše se na jazyku uzdravilo. Bylo mi uděláno vyšetření dutiny ústní s tím, že není co najít. Až po ukázání fotek na mě koukali a naznali, že jsem se musela kousnout a mechanicky poranit .Ale to já vím, že to tak nevzniká. Byli mi ošetřeny zuby způsobem, na který poukazujete......zabrousili mi všechny plomby .Bylo mi doporučeno nepoužívat ústní vodu s alkoholem. Také jsem byla odeslána na dermatovenerologii......ani tam se paní doktorka s tímto nesetkala. Byla mi odebrána krev na puchýřnaté onemocnění, bylo negativní. Bylo mi doporučeno, že až se opět takový puchýř objeví ,mám okamžitě přijet a bude mi odebrán vzorek pro vyšetření. Tyto puchýře vznikají spontánně, při řeči, nebo v úplném klidu....prostě najednou ucítím pnutí a plnost v puse. Pokud je to na jazyku, dělá mi to problém při řeči. Dělám tedy to, co nedoporučujete.....vezmu tampon s desinfekcí a zmáčknu jej a vypustím krev. Tak to jen pro upřesnění. Lék ARAVA užívám asi tak 15 let od paní doktorky z revmatologie.Jak mi bylo řečeno.....buď díky němu budu hybná, nebo ne. Tak asi tak. Moc vám děkuji za váš čas a odpověď. Hledala jsem někoho, kdo se s tím už setkal a mohl mi dát nějakou radu.
Mějte se moc hezky a ještě jednou děkuji. S pozdravem Helena

Stálý odkaz | Reagovat


přidejte sem svůj komentář

Něco Vám není jasné? Zeptejte se na to ostatních. Určitě Vám pomohou.
K zeptání použijte tento formulář.


Nadpis / Dotaz
Jméno
E-mail
Sdělení

Všechna políčka formuláře je třeba vyplnit!
E-mail nebude nikde zobrazen.

Připojit fotku

další podobná diskuze

Polovinu jazyku mám světle bílou a zadní polovinu hnědou

 Miroslav Kopp  6.8.2015 18:33

Přeji hezký den
Již cca 3nebo 4 měsíce mám přední část jazyka světle bílou a zadní cca 1/3 hnědou i když dodržuji hygienu pastou Parodontax často mi krváceli dásně tak je to pořád stejné jazyk mě nebolí ani puchýřemi netrpím ale problém je zápach a také to nevypadá moc dobře.
Děkuji za odpověď Kopp

Počet odpovědí: 0 | Stálý odkaz | Odpovědět

Puchýře na jazyku

 Zlata Košťálová  5.4.2015 14:30

přečti si to, máš to z nedostatku vitamínu B

Počet odpovědí: 0 | Stálý odkaz | Odpovědět

Opary na jazyku

 aneta  21.4.2014 19:22

Zdravím, mám takovéhle opary na jazyku až 5 dní a každým dnem je to horší a horší... Nemůžu jíst, mluvít ani pít, šla jsem do nemocnice a doktorka mi předepsala prášky, ale osobně myslím, že mají opačný účinek... Prosím co s tím mám dělat??? Opravdu nejsem schopna jíst a pít už jen trošičku.A k tomu se mi dneska objevili takové bouličky v dásni.... nebo né bouličky, prostě se mi nafoukla dáseň úplně vzadu a příšerně mě to bolí. Pomoc prosím!

Počet odpovědí: 1 | Zobrazit odpovědi | Stálý odkaz | Odpovědět

Paleni zahy a puchyre v zadu na jazyku

 Martina Moravcova  29.1.2014 1:09

Dobry den,v zady v krku na jazyku se mi udelali jakoby vodnate puchyrky,neboli ani nepali,jen me v poslednich dnech pali dost casto zaha.Muzete mi poradit o co se jedna?Mam jit k doktorovi?Predem dekuji za odpoved s pozdravem Martina

Počet odpovědí: 1 | Zobrazit odpovědi | Stálý odkaz | Odpovědět

diskuze se týká článku


lidé také čtou

ČeskáOrdinace

O nás

Kontakt

Ochrana osobních údajů a cookies

SiteMAP